Určitě víte, že hrubá marže ovlivňuje váš zisk, ale uvažovali jste o tom, jaký má dopad na hodnotu vaší společnosti? Při posuzování hodnoty vaší společnosti budou kupující a investoři často zkoumat vaši hrubou ziskovou marži. Hrubá zisková marže je rozdíl mezi tržbami společnosti a náklady na prodané zboží. Jinými slovy je to zisk, který společnost získá z každé prodané jednotky výrobku...
Celý článek
Jaké jsou vaše podnikatelské cíle pro tento rok? Většina majitelů si dává cíle v oblasti zvýšení tržeb nebo dosažení vyššího zisku než minulý rok. Existuje však ještě jeden cíl, který může mít pro vás, jako majitele firmy, mnohem větší přínos: vybudování dobře prodejného byznysu. Co když ale prodávat nechcete? To vůbec nevadí. Zde je pět důvodů, proč...
Celý článek
Najít generálního ředitele, svého zástupce nebo provozního ředitele, který by vás nahradil, je jedním z nejtěžších úkolů, které mohou zakladatelé kdy řešit.
Celý článek
Jedním z klíčových faktorů pro hodnotu firmy je spokojenost zákazníků, jejich ochota znovu u vaší firmy nakoupit a doporučit ji dalším. Většina majitelů menších firem má nějaké povědomí o tom, jak jsou zákazníci jejich firmy spokojeni, bývají totiž v přímém kontaktu se zákazníky. S růstem firmy však tento kontakt ztrácejí a jejich pohled může být zcela subjektivní, založený na vzorku zákazníků, se kterými...
Celý článek
Když se specializujete na jeden produkt nebo specifickou službu, můžete dodávat tento produkt nebo poskytovat tuto službu lépe než kdokoliv jiný. Tato strategie vám umožní najmout nebo vyškolit takové specialisty, kteří dokáží vylepšit kvalitu výrobku nebo poskytované služby. Díky tomu získáte spokojenější zákazníky, kteří se stanou fanoušky vaší firmy a budou ji doporučovat všem svým přátelům. To...
Celý článek
Podnikáte? Řešíte, jak co nejlépe propagovat svůj business? Práce bude potřeba na obou frontách – na internetu i naživo. Jaké marketingové kroky povedou k rozvoji vašeho podnikání a k vyšším prodejům? Efektivní rady pro zvýšení prodejů online 1) Sbírejte e-mailové adresy Jen málo lidí nakoupí už poprvé, když přijdou na váš web. Pokud od nich při této návštěvě nezískáte jejich e-mailovou...
Celý článek
Majitelé, kteří chtějí prodat firmu se dají rozdělit do tří základních skupin, podle toho, v jakém stavu se jejich firma nachází a jaké jsou jejich osobní cíle. Jaké je pro každou z těchto skupin řešení?
Celý článek
Rok 2020 je již několik dnů minulostí. Chystáte se v roce 2021 budovat hodnotnou firmu? Máme pro vás, majitele firem, desatero tipů pro systematické zvyšování hodnoty firmy. Přestaňte se honit za stále vyššími tržbami. Větší společnost nemusí být nutně hodnotnější a to zejména, pokud jsou zvýšené tržby zajišťovány produkty s nízkou marží anebo jsou tyto tržby závislé na osobě majitele....
Celý článek
a nezačít úplně od začátku Dosud jste jen přemýšleli o podnikání, ale nyní máte jasno. Chcete mít svobodu a řídit si svou budoucnost včetně výše svého příjmu. Začnete podnikat! Máme pro vás doporučení. Nezačínejte od začátku, raději kupte zaběhlou firmu! Proč? Přinášíme vám 8 důvodů, proč je lepší koupit již fungující firmu než začínat od začátku. Vyšší...
Celý článek
Napadlo vás prodat firmu. Než se vydáte na cestu, zakončenou úspěšným prodejem vaší společnosti, nastavte si cíle, jakých chcete při jejím prodeji dosáhnout. Náš článek vám pomůže v jejich ujasnění. Kdo by měl být ideální kupující? Chystáte se firmu předat v rámci rodiny? Nebo jinému společníkovi nebo klíčovým zaměstnancům? Má to být někdo z vašeho oboru? Nebo máte v hledáčku silného...
Celý článek