Skrytý cíl vašeho podnikání

Jaké jsou vaše podnikatelské cíle pro tento rok? Většina majitelů si dává cíle v oblasti zvýšení tržeb nebo dosažení vyššího zisku než minulý rok. Existuje však ještě jeden cíl, který může mít pro vás, jako majitele firmy, mnohem větší přínos: vybudování dobře prodejného byznysu. Co když ale prodávat nechcete? To vůbec nevadí. Zde je pět důvodů, proč vybudování dobře prodejného podniku je vaším nejdůležitějším cílem bez ohledu na to, kdy svůj byznys plánujete opustit:

1. Dobře prodejná firma znamená svobodu

Jedním ze základních principů prodejnosti je, jak úspěšně by vaše společnost fungovala, kdybyste nemohli nějakou dobu pracovat. Dokud je vaše firma závislá na vás osobně, není moc co prodávat. Vybudováním manažerského týmu a vytvořením systému, který budou zaměstnanci dodržovat, dosáhnete toho, že vaše firma bude na vás méně závislá a vy máte možnost trávit čas mimo firmu. Pomyslete na svět možností, které se vám otevřou až se budete moci rozhodnout, že zítra nepřijdete do práce…

2. Dobře prodejné firmy jsou zábavnější

Řízení vašeho byznysu vás bude bavit, když budete moct trávit dny strategickým myšlením a velkými nápady. Místo toho většina majitelů firem tráví většinu dne drobnostmi: formuláři na úřadech, hodnocením výkonnosti zaměstnanců, odsouhlasováním faktur a plateb, stížnostmi zákazníků, kontrolou výdajů. Nudné provozní maličkosti majitelů firem vysávají radost z vlastnictví firmy – a právě tyto úkoly musíte dostat do popisu práce někoho jiného, pokud se někdy chystáte firmu prodat. 

3. Prodejnost znamená finanční svobodu

Pokud vlastníte veřejně obchodovatelné akcie, každou chvíli si kontrolujete, jak si vede vaše portfolio. Ani ne z toho důvodu, že byste chtěli své portfolio okamžitě prodat, ale protože chcete vědět, jak si stojíte na cestě k finanční nezávislosti. Vytvoření vlastního, dobře prodejného byznysu, vám také přinese klid na duši. Stejně jako u akciového portfolia totiž víte, že budujete něco, co má hodnotu, kterou se jednoho dne můžete rozhodnout zpeněžit.

4. Prodejnost je dar

Možná máte v plánu předat svou firmu svým potomkům. Máte představu, že jim předáváte něco hodnotného, neuvěřitelný majetek, co jste za dlouhé roky vybudoval(a). Je to skvělé. Ale pokud je vaše firma příliš závislá na vaší osobě a nebyla vyladěna tak, aby byla úspěšná i bez vás, předáváte jim „danajský“ dar. Předáváte jim totiž majetek, který si nemohou dovolit, je to majetek, který nefunguje bez vás a nemohou jej ani zpeněžit, prodat.

Zapracujte na prodejnosti své firmy a svým potomkům předáte opravdový dar!

5. Všechno chce svůj čas

Některé věci v životě vyžadují čas, bez ohledu na to, jak moc je chcete uspěchat. Vybudovat váš podnik tak, aby byl dobře prodejný, často vyžaduje významné změny. Navíc potenciální kupující bude chtít vidět, jak se váš podnik vyvíjel po dobu tří let poté, co jste provedli změny potřebné k tomu, aby byl váš podnik prodejný. Pokud tedy chcete svůj podnik prodat za pět let, musíte začít s jeho úpravou tak, aby byl prodejný již nyní a změny měly čas se projevit.

Začněte s budováním dobře prodejné firmy už nyní!

Zajímá vás, jak je váš podnik dobře prodejný a co byste museli změnit, abyste jej mohli prodat, až budete chtít odejít ze svého byznysu? Zjistěte si skóre Value Builder vyplněním dotazníku na našich webových stránkách. Zabere vám to asi třináct minut a vaše odpovědi jsou důvěrné. 

Dotazník můžete vyplnit zde.