Blog

Zajímá Vás oblast prodeje firmy nebo její koupě? Podívejte se naše články a pokud nenajdete, co hledáte, neváhejte se nás zeptat.

Kde vzít peníze na koupi firmy?

Nedávno mne kontaktoval jeden ze zájemců o koupi firmy, vybral si firmu, která ho zajímá a rovněž se s prodávajícím majitelem shoduje na prodejní ceně firmy. Chtěl poradit, jakým způsobem lze získat financování pro akvizici této firmy. Je to velmi časté téma, jakým způsobem financovat koupi firmy, ať už je kupujícím fyzická osoba nebo společnost. Jaké jsou tedy možnosti...

Celý článek
Otazník

Proč na webu neuvádíte všechny údaje o prodávané firmě?

Bývá to velmi častý dotaz od zájemců, kteří chtějí koupit firmu. Protože postupujeme při prodeji jednotlivých firem diskrétně, nemohou být zveřejněny všechny dostupné informace o firmě k prodeji na našem webu. Proč je dobré zachovat diskrétnost při prodeji firmy si můžete přečíst v jednom z našich dřívějších článků na blogu – zde na tomto odkazu. Pro maximální zachování diskrétnosti při prodeji firmy...

Celý článek

7 tipů na zvýšení hodnoty firmy před prodejem

Chystáte se prodat firmu? Máme pro Vás několik tipů, jak zvýšit hodnotu Vaší firmy před jejím prodejem. 1)   Zaměřte se na výkon firmy. Udělejte vše pro zvýšení tržeb. Větší firma znamená nižší riziko pro kupujícího a vyšší výnos pro prodávajícího. A nezaměřujte se pouze na tržby, ale rovněž na celkový hospodářský výsledek Vaší firmy. Neskrývejte zisky. Ano, víme, nechcete platit příliš...

Celý článek

Diskrétnost při prodeji firmy

Dbejte na diskrétnost celého procesu prodeje firmy. Předčasné zveřejnění informace může ohrozit úspěšnost prodeje a snížit prodejní cenu. Pomůžeme vám zajistit diskrétnost při prodeji firmy.

Celý článek

Kdy je správná chvíle pro prodej rodinné firmy?

Prosím? Prodávat rodinný poklad? Nikdy! Tak to bychom zřejmě uslyšeli od velkého počtu majitelů rodinných firem. Spoustu majitelů a samozřejmě majitelek, budovalo své firmy s cílem, aby jejich potomci firmu jednou převzali a pokračovali v započatém díle. Jsou navíc povzbuzováni různými mediálními články úspěšných rodinných firem. V některých je zaměstnána již 3. generace rodinných příslušníků! Dokonce několik takových firem uzpůsobilo...

Celý článek
Příprava na prodej firmy

Jste připraveni prodat svou firmu?

Přišel moment rozhodnutí a rozhodl(a) jste. Firmu prodám. A co teď? Jsem dostatečně připraven(a) na prodej? Nebudeme rozebírat psychologické pohnutky, kdy v průběhu procesu prodeje firmy je ještě velký počet majitelů na vážkách, zda firmu chtějí doopravdy prodat. Po rozhodnutí prodat firmu máte v podstatě dvě možnosti. Firmu na prodej připravit dlouhodobě nebo v krátkém čase nachystat to nejnutnější, co budete při prodeji...

Celý článek

Jak je to s hodnotou firmy?

Ve své praxi se potkáváme s různými názory na to, jak se určuje hodnota firmy. Někdo říká, že firma se prodává za pětinásobek EBITDA, někdo zase 7x čistý zisk, jiný člověk hodnotu firmy vidí v hodnotě nemovitostí nebo jiných aktiv. Říci, že někdo má pravdu a jiný zase ne, není v tomto případě rozhodující. Pokud se jedná o stanovení hodnoty firmy před...

Celý článek

Nová firma na prodej: menší strojírenský podnik

Je to jeden z těch klasických podnikatelských příběhů v naší zemi. Začátkem devadesátých let současný majitel pracoval v podniku jako zaměstnanec a mateřská společnost chtěla tento závod uzavřít jako nehospodárný. Jako zaměstnanec neváhal, půjčil si peníze u rodiny, zadlužil se u bank a šel do toho. Když jsem si s ním o jeho příběhu vyprávěl, řekl mi, že už by to s dnešními zkušenostmi neudělal. Výroba...

Celý článek
Otazník

Mám se stát majitelem firmy?

Stát se podnikatelem, majitelem firmy, není určitě pro každého. Ale ty výhody! Nejen pro samotnou osobu podnikatele, ale často pro celou rodinu. Jako cokoliv, podnikání má své klady a zápory. Pojďme se společně podívat na různé výhody spojené s vlastnictvím firmy a zkusme zjistit, zda podnikání je pravá volba pro vás. Více kontroly nad svým životem Co je nejčastějším...

Celý článek

Prodat či neprodat?

Prodat či neprodat? To je téměř Hamletovská otázka typu „Být či nebýt?“ a v případě podnikatele „Mít či nemít?“ …firmu. Většina podnikatelů si tuto otázku minimálně jednou za svůj podnikatelský život položí. Kdy je nejvhodnější čas prodat svou firmu, popřípadě obchodní podíl či akcie firmy? Otázka vhodné doby je vždy na stole především z několika důvodů, přičemž pro většinu...

Celý článek