Blog

Zajímá Vás oblast prodeje firmy nebo její koupě? Podívejte se naše články a pokud nenajdete, co hledáte, neváhejte se nás zeptat.

8 důvodů proč koupit firmu

8 důvodů proč koupit fungující firmu

a nezačít úplně od začátku Dosud jste jen přemýšleli o podnikání, ale nyní máte jasno. Chcete mít svobodu a řídit si svou budoucnost včetně výše svého příjmu. Začnete podnikat! Máme pro vás doporučení. Nezačínejte od začátku, raději kupte zaběhlou firmu! Proč? Přinášíme vám 8 důvodů, proč je lepší koupit již fungující firmu než začínat od začátku. Vyšší...

Celý článek
Nastavte si cíle pro prodej firmy

Nastavte si své cíle pro prodej firmy

Napadlo vás prodat firmu. Než se vydáte na cestu, zakončenou úspěšným prodejem vaší společnosti, nastavte si cíle, jakých chcete při jejím prodeji dosáhnout. Náš článek vám pomůže v jejich ujasnění. Kdo by měl být ideální kupující? Chystáte se firmu předat v rámci rodiny? Nebo jinému společníkovi nebo klíčovým zaměstnancům? Má to být někdo z vašeho oboru? Nebo máte v hledáčku silného...

Celý článek

Kdo koupí mou firmu?

Majitele firmy často zajímá, kdo může být zájemce o koupi jejich firmy. Z našich dlouholetých zkušeností vyplývá, že zájemce můžeme rozdělit do 3 základních skupin. Každá z těchto skupin se vyznačuje určitými rysy a pro prodávajícího je důležité vědět, co určitou skupinu zájemců zajímá. 1) FINANČNÍ INVESTOŘI. Tato skupina se vyznačuje tím, že je zajímá především finanční užitek, výnos. Finanční...

Celý článek

Kde vzít peníze na koupi firmy?

Nedávno mne kontaktoval jeden ze zájemců o koupi firmy, vybral si firmu, která ho zajímá a rovněž se s prodávajícím majitelem shoduje na prodejní ceně firmy. Chtěl poradit, jakým způsobem lze získat financování pro akvizici této firmy. Je to velmi časté téma, jakým způsobem financovat koupi firmy, ať už je kupujícím fyzická osoba nebo společnost. Jaké jsou tedy možnosti...

Celý článek
Otazník

Proč na webu neuvádíte všechny údaje o prodávané firmě?

Bývá to velmi častý dotaz od zájemců, kteří chtějí koupit firmu. Protože postupujeme při prodeji jednotlivých firem diskrétně, nemohou být zveřejněny všechny dostupné informace o firmě k prodeji na našem webu. Proč je dobré zachovat diskrétnost při prodeji firmy si můžete přečíst v jednom z našich dřívějších článků na blogu – zde na tomto odkazu. Pro maximální zachování diskrétnosti při prodeji firmy...

Celý článek

7 tipů na zvýšení hodnoty firmy před prodejem

Chystáte se prodat firmu? Máme pro Vás několik tipů, jak zvýšit hodnotu Vaší firmy před jejím prodejem. 1)   Zaměřte se na výkon firmy. Udělejte vše pro zvýšení tržeb. Větší firma znamená nižší riziko pro kupujícího a vyšší výnos pro prodávajícího. A nezaměřujte se pouze na tržby, ale rovněž na celkový hospodářský výsledek Vaší firmy. Neskrývejte zisky. Ano, víme, nechcete platit příliš...

Celý článek

Diskrétnost při prodeji firmy

Dbejte na diskrétnost celého procesu prodeje firmy. Předčasné zveřejnění informace může ohrozit úspěšnost prodeje a snížit prodejní cenu. Pomůžeme vám zajistit diskrétnost při prodeji firmy.

Celý článek

Kdy je správná chvíle pro prodej rodinné firmy?

Prosím? Prodávat rodinný poklad? Nikdy! Tak to bychom zřejmě uslyšeli od velkého počtu majitelů rodinných firem. Spoustu majitelů a samozřejmě majitelek, budovalo své firmy s cílem, aby jejich potomci firmu jednou převzali a pokračovali v započatém díle. Jsou navíc povzbuzováni různými mediálními články úspěšných rodinných firem. V některých je zaměstnána již 3. generace rodinných příslušníků! Dokonce několik takových firem uzpůsobilo...

Celý článek
Příprava na prodej firmy

Jste připraveni prodat svou firmu?

Přišel moment rozhodnutí a rozhodl(a) jste. Firmu prodám. A co teď? Jsem dostatečně připraven(a) na prodej? Nebudeme rozebírat psychologické pohnutky, kdy v průběhu procesu prodeje firmy je ještě velký počet majitelů na vážkách, zda firmu chtějí doopravdy prodat. Po rozhodnutí prodat firmu máte v podstatě dvě možnosti. Firmu na prodej připravit dlouhodobě nebo v krátkém čase nachystat to nejnutnější, co budete při prodeji...

Celý článek

Jak je to s hodnotou firmy?

Ve své praxi se potkáváme s různými názory na to, jak se určuje hodnota firmy. Někdo říká, že firma se prodává za pětinásobek EBITDA, někdo zase 7x čistý zisk, jiný člověk hodnotu firmy vidí v hodnotě nemovitostí nebo jiných aktiv. Říci, že někdo má pravdu a jiný zase ne, není v tomto případě rozhodující. Pokud se jedná o stanovení hodnoty firmy před...

Celý článek