Přišel moment rozhodnutí a rozhodl(a) jste. Firmu prodám. A co teď? Jsem dostatečně připraven(a) na prodej? Nebudeme rozebírat psychologické pohnutky, kdy v průběhu procesu prodeje firmy je ještě velký počet majitelů na vážkách, zda firmu chtějí doopravdy prodat. Po rozhodnutí prodat firmu máte v podstatě dvě možnosti. Firmu na prodej připravit dlouhodobě nebo v krátkém čase nachystat to nejnutnější, co budete při prodeji...
Celý článek
Ve své praxi se potkáváme s různými názory na to, jak se určuje hodnota firmy. Někdo říká, že firma se prodává za pětinásobek EBITDA, někdo zase 7x čistý zisk, jiný člověk hodnotu firmy vidí v hodnotě nemovitostí nebo jiných aktiv. Říci, že někdo má pravdu a jiný zase ne, není v tomto případě rozhodující. Pokud se jedná o stanovení hodnoty firmy před...
Celý článek
Je to jeden z těch klasických podnikatelských příběhů v naší zemi. Začátkem devadesátých let současný majitel pracoval v podniku jako zaměstnanec a mateřská společnost chtěla tento závod uzavřít jako nehospodárný. Jako zaměstnanec neváhal, půjčil si peníze u rodiny, zadlužil se u bank a šel do toho. Když jsem si s ním o jeho příběhu vyprávěl, řekl mi, že už by to s dnešními zkušenostmi neudělal. Výroba...
Celý článek
Stát se podnikatelem, majitelem firmy, není určitě pro každého. Ale ty výhody! Nejen pro samotnou osobu podnikatele, ale často pro celou rodinu. Jako cokoliv, podnikání má své klady a zápory. Pojďme se společně podívat na různé výhody spojené s vlastnictvím firmy a zkusme zjistit, zda podnikání je pravá volba pro vás. Více kontroly nad svým životem Co je nejčastějším důvodem, že se lidé...
Celý článek
Prodat či neprodat? To je téměř Hamletovská otázka typu „Být či nebýt?“ a v případě podnikatele „Mít či nemít?“ …firmu. Většina podnikatelů si tuto otázku minimálně jednou za svůj podnikatelský život položí. Kdy je nejvhodnější čas prodat svou firmu, popřípadě obchodní podíl či akcie firmy? Otázka vhodné doby je vždy na stole především z několika důvodů, přičemž pro většinu majitelů...
Celý článek